GUIDENA: Journal of Education, Psychology, Guidance and Counseling

GUIDENA: Jurnal Ilmu Pendidikan, Psikologi, Bimbingan dan Konseling

OA


GUIDENA: Jurnal Ilmu Pendidikan, Psikologi, Bimbingan dan Konseling

GUIDENA: Jurnal Ilmu Pendidikan, Psikologi, Bimbingan dan Konseling is a peer-reviewed scientific open-access journal published by Universitas Muhammadiyah Metro in collaboration with the Association of Guidance and Counseling Indonesia (ABKIN). We welcome various research results in the fields of guidance and counseling, educational counseling, counseling psychology, group guidance, and group counseling, and all studies that contribute to the development of guidance and counseling science.

ISSN (Electronic): 2442-7802
ISSN (Print): 2088-9623
Prefix DOI:
10.24127

Frequency: 4 issues per year: March, June, September, and December (starting from 2023)
Article Processing Charges (APCs): Indonesian Author: IDR 500.000,-, Other Country: USD 70
Publisher: Universitas Muhammadiyah Metro
Ms Word Template: Click Here

Indexing:

1. Sinta
2. Garuda
3. Dimensions
4. Scilit
5. Crossref
6. Google Scholar
7. BASE
8. DOAJ


Vol 14, No 1 (2024)

In Press - on going progress

Table of Contents

ARTICLES

Pengaruh Pemberian Aromatherapy terhadap Stres yang Dirasakan Mahasiswa yang Sedang Mengerjakan Skripsi
PDF
Ni Putu Sartika Manikasanti, Setiasih Setiasih, Listyo Yuwanto
Page: 1-9
How to deal with Anxiety Bibliometric Analysis in Islamic Perspective
Nur Fadhillah Mukarrami, Syahidin Syahidin, Elan Sumarna
Page:
Pengaruh Dukungan Sosial Orang Tua terhadap Motivasi Berprestasi Siswa di SMA Negeri 8 Kota Jambi
Dini Humairoh, Yulianti Yulianti, Rasimin Rasimin
Page:
Pelatihan Mindful Parenting untuk Mengurangi Stres Pengasuhan Pada Orang Tua Dari Anak Dengan Spektrum Autisme
Kurnia Boby, Adriana Soekandar Ginanjar, Santy Yanuar Pranawati
Page:
Application of Social Cognitive Career Theory in Various Studies
Muhammad Iqbal Rezky, Rasto Rasto
Page:
Identifikasi Minat Karir dengan menggunakan Holland Test terhadap Prestasi Akademik Mahasiswa
Dian Juliarti Bantam, Wina Dryan Pradana
Page:
Hubungan Kecerdasan Emosional dan Minat Belajar terhadap Pemahaman Bencana Alam pada Siswa Sekolah Dasar
Khusnaini Azizah, Firmanul Catur Wibowo, Tita Rosita
Page:
Hubungan Antara Problem Focused Coping dan Emotion Focused Coping dengan Homesick pada Mahasiswa Rantau
Elia Malem Ateta Barus, Jofie Hilda Mandang, Theophany Deasinatalia Kumaat, Rachman Febrianto
Page:
Dark Triad Personality and Student Anti-Corruption Perceptions
PDF
Adi Heryadi, Ariesta Wibisono Anditya, Diah Suci Rahmawati
Page: 10-20
Menanamkan Nilai-nilai Hardiness pada Anak Usia Dini melalui Storytelling
Ratna Mustika Handayani, Wisjnu Martani
Page:
A Cross-Sectional Study on The Levels of Smartphone Use Among Children During The COVID 19 Lockdown in Tamilnadu, India
Bijulakshmi P, Gopi Rajendhiran, Vikhram Ramasubramanian, M. Kannan
Page:
Kecakapan Kultural Konselor Dalam Praktek Bimbingan Dan Konseling
Taufik Agung Pranowo, Septian Aji Permana
Page:
Coping Stress pada Narapidana Pelaku Pembunuhan Tidak Berencana di Lembaga Pemasyarakatan Perempuan Kelas II A Semarang
PDF
Adriani Maria Salean, Maria Nugraheni Mardi Rahayu
Page: 912-924
Toleransi pada Anak: Bagaimana Peran Keluarga dan Sekolah?
Santy Yanuar Pranawati, Bidayatul Hidayah
Page:
Berbagai Kajian Penelitian Fleksibilitas Psikologis : Tinjauan Literatur
Maulida Amalia Pramesti, Elli Nur Hayati, Khoiruddin Bashori
Page:
Psikoterapi Profetik Sebagai Islamic Helping Relationship
Wanodya Kusumastuti, Nasrudin Nasrudin
Page:
Penyesuaian Diri Santri Ditinjau dari Keterampilan Sosial dan Usia
Fadilla Rifky Hasan, Wisnu Sri Hertinjung
Page:
The Effect of Self-Control on Continual Binge-watching of Netflix Movies and Youtube Videos by Young Adults in the Post-pandemic Period
Amanda Putri Andrya, Rochimah Imawati, Yuliana Mukti Rahmawati
Page:
Efektivitas Program Emotion-Focused Couples Communication Berbasis Daring terhadap Peningkatan Kepuasan Pernikahan Selama Pandemi COVID-19 pada Wanita Menikah di Indonesia
Maria Fionna Callista, Mutiara Maharini, Mahira Syafana, Fivi Nurwianti
Page:
The Role of the School Counselor in Diagnosing the Aggressive Behavior and Learning Disabilities: A Case Study in Algeria
Mhamel Imad Eddine
Page:
Hubungan School Well-Being dengan Motivasi Belajar Daring Selama Pandemik Covid-19 pada Mahasiswa Psikologi
Aphroditha Salsabilla Renjaan
Page:
Mindfulness Program untuk Meningkatkan Quality Of Life dan Coping Religius Pasca Pandemic pada Lansia di Panti Sosial Tresna Werdha Yogyakarta
Rofiqoh Fadhliyah, Nisrin Alifah, Nabila Putri Alifah, Shakeela Rohmatunnisa, Muhammad Erwan Syah
Page:
Studi Demografi Perbedaan Stress Akademik Mahasiswa ditinjau dari Keikutsertaan Organisasi, Prestasi akademik, dan Jenis Kelamin
Permata Ashfi Raihana, Shafira Sekar Kencana, Innayah Kusuma Dewi, Ashfiya Naila Ilma
Page:
The Relationship between Social Support of Principal and Self-compassion of School Counselors to the Performance of School Counselors
Revitia Thalita Salsabila, Istaryatiningtias Istaryatiningtias, Ihsana El Khuluqo
Page:
Aku Kesepian: Pemaknaan Remaja Yatim Piatu terhadap Perubahan Dinamika Keberfungsian Keluarga
Rofa Hasna Nafisah, Yuliana Hanami
Page:
Perspektif Gender Remaja Awal dalam Kecerdasan Emosional
Roro Ambar Fititianingsih, Chandra Dewi Sukmawardani
Page:
Counselling Career with Artificial Intelligence: A Systematic Review
Rifqi Muhammad, Patriana Patriana, Yusrain Yusrain, Astaman Astaman, Manja Manja
Page:
The Influence of Self-efficacy on Work Engagement Among Civil Servants in Sambas Regency
Langgeng Banu Aji, Devi Damayanti
Page:
Hubungan Religiusitas dan Perilaku Prososial terhadap Kebermaknaan Hidup Karyawan yang di PHK Selama Pandemi Covid-19
Rika Damayanti, Rahmad Purnama Aksir, Prisilia Laurentika Taga Sikumbang, Bela Sukma Bilqisti
Page:

EDITORIAL

Intervensi Art Therapy untuk Meningkatkan Self Esteem pada Pasien Dewasa Skizofrenia Paranoid
Yunia Harniati, Siti Muthia Dinni
Page:

Announcements

 
No announcements have been published.
 
More Announcements...